Bel Frietmeesters op +32 483 188 375 Bel Frietmeesters op +32 483 188 375
0483 188 375
Vraag volledig gratis jouw offerte aan
Het logo van Frietmeesters Het icoon van Frietmeesters
  • Home
  • Formules
  • Scholen/grote groepen
  • Over ons
  • FAQ
  • Contact

ALGEMENE VOORWAARDEN

  • We vragen een definitief aantal gasten ten laatste 7 dagen voorgaand op de datum van de opdracht. Dit is essentieel voor onze werking zodat we tijdig de bestellingen kunnen doorgeven. Het inplannen van de wagens en het nodige personeel is ook steeds in functie van de doorgegeven aantallen. Binnen de termijn van 7 dagen voorgaand is enkel een verhoging van het aantal gasten mogelijk, met verminderingen kunnen we geen rekening houden.
  • We vragen om voldoende plaats te voorzien voor de foodtruck. Minimaal lengte 8m / breedte 2.20 en hoogte 3.30m. Hou er rekening mee dat de klep ook moet open kunnen en dat de foodtruck perfect horizontaal dient geplaatst te worden. Bij twijfel, neem gerust op voorhand contact op zodat we problemen de dag zelf kunnen vermijden.
  • Ter plaatse vragen we dat volgende voorzien wordt door de klant:
    • Toegang tot stromend leidingwater
    • Minimaal 1 onbelast stroompunt 220V
    • Vuilbak voor het afval

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Dienstverlener: D&G Service VOF (commerciële benaming Frietmeesters.be) ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) onder nummer 0781 526 228.
  2. Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die een bestelling plaatst bij de Dienstverlener.
  3. Diensten: Alle door de Dienstverlener aangeboden cateringdiensten, inclusief maar niet beperkt tot levering van maaltijden, bediening, verhuur van materiaal en aanverwante diensten.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en leveringen van de Dienstverlener, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn enkel geldig indien ze schriftelijk door de Dienstverlener zijn bevestigd.

Artikel 3 – Offertes en Bestellingen

  1. Offertes van de Dienstverlener zijn vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders vermeld.
  2. Een overeenkomst komt tot stand na schriftelijke bevestiging door de Dienstverlener of na uitvoering van de bestelling.
  3. Wijzigingen of annuleringen van een bestelling door de Klant moeten schriftelijk gebeuren en zijn enkel geldig na schriftelijke bevestiging door de Dienstverlener.

Artikel 4 – Prijzen en Betaling

  1. Alle prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld.
  2. Facturen voor bedrijven en verenigingen zijn betaalbaar via overschrijving op onze rekening en dit binnen 14 dagen na verzending of afgifte van de factuur.
  3. Betaling dient te gebeuren binnen de termijn vermeld op de factuur, en bij gebrek daaraan binnen 14 dagen na factuurdatum.
  4. Particulieren dienen de volledige som van het order te betalen op voorhand of ter plaatse de dag zelf na de dienstverlening.

Artikel 5 Algemene verkoopsvoorwaarden en schadebeding

  1. Indien de factuur niet betaald wordt binnen de voorziene betaaltermijn, zullen volgende stappen ondernomen worden:
    • U zal een eerste kosteloze ingebrekestelling ontvangen.
    • Als u na de wettelijke wachttermijn van 14 dagen (+ 3 dagen indien herinnering verstuurd per post of +1 dag indien herinnering elektronisch verstuurd werd) niet betaald heeft, zal men overgaan tot invordering van een schadebeding.
    • Per bijkomende herinnering die verstuurd wordt, zal er een meerkost van € 7,50 aangerekend worden, vermeerderd met de op het ogenblik van verzending geldende portokosten.
  2. Vanaf de dag na verzending van de tweede herinnering wordt er een verwijlinterest aangerekend conform artikel 5.3.
  3. Bij niet betaling na het verstrijken van de termijn zoals vermeld in de eerste herinnering, zal er vanaf de dag na verzending van de tweede herinnering een schadebeding in rekening worden gebracht conform 5.3.1.
  4. Het schadebedrag wordt als volgt samengesteld:
    • Er worden verwijlinteresten aangerekend op de hoofdsom aan de interestvoet conform de richtlijn 2000/35/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 juni 2000 betreffende bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties zoals omgezet in artikel 5 van de wet van 02/08/2002.
    • Daarenboven wordt er een forfaitaire vergoeding aangerekend, waarvan het bedrag als volgt wordt samengesteld:
      • Voor bedragen kleiner of gelijk aan € 150,- wordt er een forfaitaire vergoeding van € 20,- aangerekend.
      • Voor bedragen tussen de € 150,01 en € 500,- wordt er een forfaitaire vergoeding van € 30,- aangerekend, vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen € 150,01 en € 500,-.
      • Voor bedragen boven € 500, wordt er een forfaitaire vergoeding van € 65,- aangerekend, vermeerderd met 5 % van het verschuldigd bedrag op de schijf boven € 500,- en met een maximum van € 2.000,-. 5.4. Elke factuur van D&G Service VOF is door de klant definitief aanvaard indien deze niet binnen de 7 kalenderdagen na ontvangst van de factuur wordt betwist per aangetekende brief, waarbij omstandig de redenen van betwisting worden uiteengezet. Het indienen van een protest ontheft de klant niet van zijn betalingsverplichtingen.

Artikel 6 – Levering en Uitvoering

  • De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om een bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren bij overmacht, zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.

Artikel 7 – Annulering

  • In geval van annulering door de klant worden er tot 30 dagen voorafgaand aan de dag van de opdracht geen annuleringskosten in rekening gebracht. Gehele of gedeeltelijke annulering van de overeenkomst door de klant dient schriftelijk aan Dienstverlener te geschieden. Voor de vaststelling van de annuleringskosten wordt uitgegaan van de datum van ontvangst van dit schrijven door Diensterverlener. In geval van een annulering door de klant binnen de 30 dagen voorafgaand aan de dag van de opdracht, zullen onderstaande forfaitaire vergoedingen in rekening gebracht worden:
    • Annulering minder dan 30 dagen voor de opdracht: 25% van bevestigde order
    • Annulering minder dan 10 dagen voor de opdracht: 50% van bevestigde order
    • Annulering minder dan 1 dag voor de opdracht: 100% van bevestigde order

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

  • De aansprakelijkheid van de Dienstverlener is in ieder geval beperkt tot het factuurbedrag van de betreffende bestelling.
  • De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals winstderving, verlies van klanten of schade aan derden.
  • De klant is aansprakelijk voor alle schade in welke vorm dan ook die de Dienstverlener mocht lijden ten gevolge van een aan opdrachtgever toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst en deze voorwaarden.
  • De klant dient voldoende ruimte te voorzien voor de foodtruck. Indien door toedoen van de klant of door derden een foodtruck of installatie beschadigd raakt tijdens het uitvoeren van de opdracht kan dit verhaald worden bij de klant.

Artikel 9 – Klachten

  • Klachten betreffende de levering of uitvoering van de diensten moeten binnen 24 uur na levering schriftelijk worden gemeld.
  • Indien de klacht gegrond is, heeft de Dienstverlener het recht om de geleverde diensten te vervangen of een schadevergoeding te bepalen.

Artikel 10 – Overmacht

  • De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor vertragingen of tekortkomingen als gevolg van overmacht, zoals stakingen, pandemieën, ongevallen, breuk, extreme weersomstandigheden of andere onvoorziene omstandigheden. De klant aanvaardt uitdrukkelijk dat een late of uitgestelde levering geen aanleiding kan geven tot betaling van een schadevergoeding door de Dienstverlener.

Artikel 11 – Geschillen en Toepasselijk Recht

  • Op deze algemene voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing.
  • Alle geschillen in verband met de overeenkomst, vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbank van eerste aanleg West-Vlaanderen, afdeling Ieper, dan wel van de ondernemingsrechtbank Gent, afdeling Ieper.

Artikel 12 – Vergunningen

  • Indien voor uitvoering van de overeenkomst toestemming van een derde, gemeentelijke vergunning of iedere andere vergunning nodig is, draagt klant tijdig en voor zijn rekening zorg voor de verkrijging van deze vergunning. Deze laat hij schriftelijk aan Dienstverlener blijken. Het niet verkrijgen van de vereiste toestemmingen komt geheel voor risico van klant.

Artikel 13 – Privacy en Gegevensverwerking

  • De Dienstverlener verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Belgische en Europese regelgeving inzake gegevensbescherming (AVG/GDPR).
  • De Klant heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn gegevens zoals bepaald in de privacyverklaring van de Dienstverlener.

Artikel 14 – Slotbepalingen

  • Indien een bepaling van deze voorwaarden nietig of onuitvoerbaar wordt verklaard, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht
  • De Klant kan deze algemene voorwaarden steeds raadplegen op www.frietmeesters.be of op eenvoudig verzoek.
Het logo van Frietmeesters

Met al 15 jaar passie voor het frietgebeuren is Frietmeesters uw mobiele frituur voor gelegenheden groot en klein.

Volg Frietmeesters op Facebook Volg Frietmeesters op Instagram Chat met Frietmeesters op Whatsapp

Sitemap

  • Home
  • Formules
  • Reviews
  • FAQ
  • Scholen en grote groepen
  • Over ons
  • Contact

Contact

T: 0483 188 375
E: info@frietmeesters.be

D&G Service VOF, BTW BE0781 526 228

Boek een mobiele frituur
  • Frietmeesters 2025
  • Alle rechten voorbehouden
  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • Cookies
Deze website is ontwikkeld door Hamofa Brand Builders
Hamofa Brand Builders
fuels this website

Wij gebruiken cookies.

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Accepteren

Voorkeuren